امروز با معرفی الگوریتم Page Layout گوگل در مرجع آموزش سئو خدمت شما دوست داران وردپرس باران هستیم. در دوره آموزش رایگان سئو، به معرفی دیگر الگوریتم های گوگل پرداختیم. این بار نوبت به معرفی الگوریتم طرح بندی صفحه سایت یا همان Page Layout رسیده است. این الگوریتم نظارت دقیقی بر طراحی و چیدمان المان های سایت دارد. این الگوریتم مانند الگوریتم پنگوئن و پاندا برای مبارزه با سایت ها و جریمه آن ها می باشد. برای خواندن کامل این مقاله با ما همراه باشید. اگذ تاکنون با الگوریتم های دیگر گوگل آشنا نیستید، مقالات زیر را مطالعه نمایید.
لینک مقاله: معرفی الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت – قسمت اول
لینک مقاله: آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت – قسمت دوم
فهرست
معرفی الگوریتم Page Layout – الگوریتم Page Layout گوگل چپیست؟
تاریخچه الگوریتم Page Layout گوگل
این الگوریتم ابتدا در سال 2012 برای مبارزه با سایت هایی که از تبلیغات آزار دهنده استفاده می کردند، منتشر گردید. سپس از سال 2012 تا 2016 طی 4 بروزرسانی تکمیل گردید. طبق گفته کارشناسان گوگل این الگوریتم تنها بر 1% سایت ها اعمال می گردد. در زیر 4 تاریخ بروزرسانی این الگوریتم بیان شده است.
- 19 ژانویه 2012
- 9 اکتبر 2012
- 6 فوریه 2014
- 1 نوامبر 2016
هدف اصلی الگوریتم Page Layout گوگل
برای درک کامل این موضوع، بهتر است خودتان را بجای کاربر سایتتان قرار دهید. فرض کنید وارد سایت می شوید. هنگامی که سایت شما باز شد، اولین چیزی که به چشم شما می خورد، قسمت هدر سایت است. پس می توان به عنوان یکی از قسمت های مهم از دید کاربر دانست. اگر این قسمت از سایت، دارای تبلیغات آزار دهنده باشد، مطمئنا شما از این سایت دل سرد خواهید شد و بر روی خروج از این سایت کلیک می کنید.
هدف اصلی گوگل هم از اجرای این الگوریتم، جلوگیری از تبلیغات آزار دهنده برخی از سایت ها بود. حتما شما هم به برخی از سایت ها برخورد کرده اید که در سایت خود از تبلغات بسیار زیادی استفاده می کنند. در این گونه از سایت ها، معمولا دسترسی به محتوا سخت تر است. یعنی کاربر باید با چند اسکرول به محتوا دسترسی داشته باشد. این معضل در نسخه موبایل بیشتر به چشم می آید. چرا که در نسخه موبایل، اسکرول صفحه چند برابر نسخه دسکتاپ می باشد. حال اگر تبلیغات بیش از حد هم استفاده گردد، دیگر دسترسی به محتوا سخت تر خواهد شد.
آیا تبلیغات زیاد برای همه سایت ها ضرر دارد؟
جواب این سوال خیر است. گوگل به خوبی می داند که تبلیغات یکی از راه های کسب درآمد برای صاحب سایت ها می باشد. به همین دلیل بیشتر بر روی سایت هایی که تازه کار هستند اعمال می گردد. و بر روی سایت های بزرگی که محتوای مفید و ارزشمند دارند تاثیر آن چنانی نخواهد داشت. البته صاحبان چنین سایت هایی هرگز تبلیغات آزار دهنده قرار نمی دهند. هدف گوگل نیز دسترسی کاربر به محتوای مفید می باشد. بنابراین با الگوریتم Page Layout به مبارزه با سایت هایی پرداخت که بجای تولید محتوای ارزشمند،به تبلیغات روی آورده بودند.
چند نکته در خصوص الگوریتم Page Layout گوگل
از بلوک های تبلغیاتی بزرگ استفاده نکید. سعی نکنید که با افزایش تعداد جایگاه های تبلیغات، درآمد خود را بالا ببرید. اگر در تولید محتوا موفق باشید، با پلن های کمتر می توانید درآمد بیشتری کسب کنید. اگر احساس می کنید که الگوریتم Page Layout گوگل، بر روی سایت شما تاثیر گذاشته است، بر روی پلن های تبلیغاتی خود تجدید نظر کنید. این که چقدر زمان نیاز است تا از این جریمه خارج شوید، به Googlebot بستگی دارد. اگر سایت شما دارای صفحات زیادی باشد، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید. همچنین این الگوریتم بر روی تبلیغات پاپ آپ و شناور اعمال نمی گردد. یعنی می توانید از این تبلیغات با خیال راحت استفاده نمایید. اما استفاده بیش از حد موجب عدم رضایت کاربر خواهد شد.
نتیجه گیری
در مقاله معرفی الگوریتم Page Layout گوگل در ابتدا تاریخچه این الگوریتم را بیان کردیم. سپس هدف از ایجاد الگوریتم Page Layout را مورد بررسی قرار دادیم. همان طور که گفته شد گوگل برای راحتی کاربران، این الگوریتم را منتشر نمود. دسترسی سریع تر به محتوا یکی از مهمترین نکات برای گوگل است. در نتیجه الگوریتم Page layout گوگل سایت هایی با تبلیغات زیاد و محتوای کم کیفیت را شناسایی و آن ها را جریمه می کند. برای خواندن دیگر آموزش رایگان سئو به لینک زیر مراجعه نمایید.
لینک مقاله : آموزش رایگان سئو در دوره آموزش گام به گام سئو سایت وردپرسی