آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت – قسمت دوم

بهبود رتبه سایت در گوگل. این بار در مرجع آموزش سئو، از سری مقالات سئو چیست؟ و آموزش مفاهیم اولیه سئو در بهینه سازی سایت پس از معرفی الگوریتم های گوگل در مقاله قبلی تحت عنوان معرفی الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت به معرفی 3 الگوریتم گوگل پرداختیم. در مقاله آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت، سعی ما بر این است که مابقی الگوریتم های معرفی شده توسط گوگل را برای شما شرح دهیم. در مقاله اول شما از عملکرد الگوریتم پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار آشنا شدید. در صورتی که هنوز قسمت اول معرفی الگوریتم های گوگل را مطالعه نکرده اید ابتدا به آن مقاله مراجعه نمایید.

پیش از این مقاله بخوانید : قسمت اول معرفی الگوریتم های گوگل

آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت در گوگل

بهبود رتبه سایت در گوگل با آشنایی با الگوریتم های گوگل

بهتر است قبل از شروع به بهینه سازی سایت برای بهبود رتبه سایت در گوگل، ابتدا آموزش های رایگان سئو را فرا بگیرید. هنگامی که شما اطلاعات کافی درباره روش های درست و نادرست سئو داشته باشید، به راحتی آن ها را از هم تشخیص خواهید داد و هیچوقت دچار جریمه در موتورهای جستجو نخواهید شد. پس قبل از هر چیز، ابتدا از الگوریتم های گوگل بصورت کامل آگاه باشید.

معرفی الگوریتم کبوتر – الگوریتم کبوتر چیست؟

الگوریتم کبوتر گوگل برای بهبود بهبود رتبه سایت در گوگل و جستجو ها از طریق مکان جستجو، طراحی شده است. عملکرد الگوریتم کبوتر بیشتر برای کسب و کارهایی است که در نقشه گوگل ثبت شده اند. اگر یک جستجو ساده در گوگل انجام دهید و نام یک رستوران را سرچ کنید، گوگل لیست رستوران هایی که در موقعیت مکانی شما وجود دارد را، به شما معرفی خواهد کرد. این معرفی و شناسایی از طریق الگوریتم کبوتر انجام می گیرد. اگر کسب و کار خاصی دارید، می توانید از طریق سئو محلی به کسب و کارتان رونق ببخشید.

لینک مقاله کامل این الگوریتم: معرفی الگوریتم کبوتر – الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

معرفی الگوریتم PayDay Loan – الگوریتم PayDay Loan  گوگل چیست؟

در مقاله بهبود رتبه سایت در گوگل با آشنایی با الگوریتم های گوگل، نوبت به آشنایی با الگوریتم گوگل PayDay Loan رسید. کار این الگوریتم گوگل، برخورد با سایت های اسپم می باشد، این الگوریتم با سایت هایی که از کلمات کلیدی خاص و مستهجن ( مانند قمار و شرط بندی و … ) استفاده می کنند مقابله کرده و آن ها را به عنوان سایت اسپم شناخته و به مرور زمان از نتایج گوگل حذف می نماید.

لینک مقاله کامل این الگوریتم: معرفی الگوریتم PayDay Loan – الگوریتم PayDay Loan چیست؟

معرفی الگوریتم Page Layout – الگوریتم Page Layout  گوگل چپیست؟

برای بهبود رتبه سایت در گوگل باید از الگوریتم های گوگل کاملا اطلاع داشته باشیم. 19 ژانویه سال 2012 گوگل الگوریتمی را منتشر نمود، که با سایت های اسپم برخورد می کرد . این  الگوریتم با سایتهایی که از تبلیغات آزار دهنده و بیش از حد استفاده می کردند، مقابله می کرد. هدف اصلی گوگل این است که، کاربر بدون اسکرول کردن صفحه اصلی به محتویات اصلی سایت دسترسی داشته باشد. بنابراین استفاده بیش از حد از تبلیغات در هدر سایت و نقاط دیگر موجب سردرگمی کاربران می شود. الگوریتم  Page Layout تقریبا طبق گفته خود گوگل تنها بر 1% سایتها اعمال می شود، ولی انتشار این الگوریتم موجب شد تا صاحبان سایت ها، در طراحی های قالب سایت خود تجدید نظر کنند.

لینک مقاله کامل این الگوریتم: معرفی الگوریتم Page Layout – الگوریتم Page Layout گوگل چپیست؟

معرفی الگوریتم Page Authority – الگوریتم Page Authority چپیست؟

در بحث آشنایی با الگوریتم های گوگل به فاکتور جانبی می رسیم به نام Page Authority .Page Authority معیاری است که توسط MOZ به سایت ها تعلق می گیرد. این معیار، قدرت یک صفحه را می سنجد. در کنار Page Authority یک معیار دیگر هم برای بهبود رتبه سایت در گوگل وجود دارد که قدرت دامین را ارزیابی میکند. نام این معیار Domain Authority می باشد. از مدتی پیش گوگل معیار پیج رنک را منسوخ کرد و دیگر از آن استفاده نمی کند. این الگوریتم بسیار شبیه پیج رنک می باشد ولی با این تفاوت که بطور رسمی از طریق گوگل تائید نگردیده است. این سنجش معیار ها عددی بین 0 تا 100 می باشد، که از طریق لینک های ورودی و … به صفحه و یا دامین محاسبه می گردد.

لینک مقاله کامل: معرفی الگوریتم Page Authority – الگوریتم Page Authority چپیست؟

معرفی الگوریتم کافئین – الگوریتم کافئین گوگل چیست؟

آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت - قسمت دوم

ابن الگوریتم در خصوص بروزرسانی مداوم صفحات سایت می باشد. هنگامی که شما تغیراتی را در سایت خود اعمال می کنید، گوگل در مدت زمان کمی بعد تغییرات، متوجه این تغییرات شده و در نتایج خود این تغییرات را اعمال می کند. در گذشته گوگل از سیستم ایندکس برای نمایش نتایج استفاده می کرد، ولی اکنون الگوریتم کافئین بصورت Live این کار را انجام می دهد. لذا سرعت جستجو و آپدیت تغیرات بسیار بالاتر از سیستم قدیمی ایندکس در گوگل می باشد. بنابراین بهبود رتبه سایت در گوگل خیلی سریع تر امکان پذیر شده است.

لینک مقاله کامل این الگوریتم: معرفی الگوریتم کافئین – الگوریتم کافئین گوگل چیست؟

معرفی الگوریتم گورخر – الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

یکی دیگر از از الگوریتم هایی که قرار است در مقاله آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت در گوگل معرفی گردد، الگوریتم گورخر می باشد. این الگوریتم تمرکز خاصی روی فروشگاه های اینترنتی دارد. عملکرد این الگوریتم به شکلی است که فروشگاه های اسپم و بی کیفیت را از فروشگاه های معتبر شناسایی می کند و به مرور زمان از نتایج جستجو حذف خواهد کرد. پس اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، حتما سعی کنید که معیار های مناسب برای داشتن یک سایت معتبر را داشته باشید، تا از طریق الگوریتم گورخر جریمه نشوید.

لینک مقاله کامل این الگوریتم: معرفی الگوریتم گورخر – الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

معرفی الگوریتم Mobilegeddon – الگوریتم Mobilegeddon گوگل چیست؟

آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت - قسمت دوم

نوبت به معرفی الگوریتم مهمی در مقاله آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت در گوگل  رسید. با فراگیر شدن سیستم عامل ها در موبایل، و افزایش جستجو از طریق موبایل، گوگل الگوریتم جدیدی را رونمایی کرد که در آن به قابلیت نمایش سایت بر روی موبایل و تبلت ها اهمیت ویژه ای داده است. بر اساس این الگوریتم، کلیه سایت ها می بایست طوری طراحی شوند که ریسپاسیو و یا همان Mobile Friendly باشند. هدف اصلی الگوریتم Mobilegeddon حذف تمامی وب سایت هایی است که قابلیت نمایش بر روی موبایل و تبلت ها را نداشته باشند.

برای اینکه مردم بتوانند خود را با این الگوریتم هماهنگ کنند، گوگل سایت بررسی موبایل را به این دلیل راه اندازی کرد تا مردم بتوانند خود را با این شرایط سازگار کنند. حالا پس از اینکه این بررسی را انجام دادید و تغییرات لازم را در سایتتان اعمال کردید باید سایتتان را از نظر سرعت تست کنید، که یک کار بسیار مهم می باشد. برای این کار ما تست سرعت موبایل رو به شما پیشنهاد می دهیم که برای خود گوگل است.

لینک مقاله کامل این الگوریتم: معرفی الگوریتم Mobilegeddon – الگوریتم Mobilegeddon گوگل چیست؟

بهبود رتبه سایت در گوگل و نتیجه گیری

در دو مقاله با عناوین معرفی الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت – قسمت اول و آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت در گوگل – قسمت دوم، الگوریتم های گوگل را برای شما نام بردیم و مختصری از هر یک برای شما توضیح دادیم. متوجه شدیم که برخی از الگوریتم ها برای جریمه کردن و برخی دیگر برای رتبه دادن سایت ها می باشند. پس تا اینجای کار توانستید بفهمید که چه کارهایی مربوط به سئو کلاه سفید و چه کارهایی مربوط به سئو کلاه سیاه می باشد. اگر تاکنون مقاله ی دوره آموزش رایگان سئو را مطالعه نکرده اید، به لینک زیر رفته و لیست آموزش های ما را مطالعه فرمایید.

لینک دوره آموزش جامع و رایگان سئو : آموزش رایگان سئو

پیشنهاد وردپرس باران به شما : معرفی و آشنایی با روش های سئو در بهینه سازی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت - قسمت دوم
آموزش وردپرس
آموزش وردپرس
افزونه های ضروری
فهرست