معرفی الگوریتم گورخر – الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

معرفی الگوریتم گورخر – الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

با سلام خدمت شما دوست داران وردپرس باران. این بار با معرفی الگوریتم گورخر گوگل خدمت شما عزیزان هستیم. گوگل همواره سعی دارد بهترین نتایج جستجو را برای کاربران نمایش دهد. از همین رو با انتشار الگوریتم های متفاوت، سعی در بهبود نتایج جستجو شده دارد. الگوریتم گورخر گوگل هم در همین راستا منتشر گردیده است. با توجه به افزایش بستر اینترنت و افزایش کاربران اینترنتی، تجارت الکترونیکی از طریق فروشگاه های اینترنتی رونق بیشتری گرفت. این جا بود که برای جلوگیری از سایت های اسپم، الگوریتم گورخر توسط گوگل منتشر گردید. اگر تا کنون با دیگر الگوریتم های گوگل آشنا نیستید، مقالات زیر را مطالعه نمایید.

لینک مقاله: معرفی الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت – قسمت اول

لینک مقاله: آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت – قسمت دوم

معرفی الگوریتم گورخر – الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

به نظر می رسد گوگل علاقه خاصی به رنگ سیاه سفید برای نام گذاری الگوریتم های خود دارد. اگر دقت کرده باشید الگوریتم پنگوئن، الگوریتم پاندا همگی حیوانات سیاه سفید هستند. با گسترده شدن دنیای تجارت الکترونیک، سایت های بسیاری با عنوان فروشگاه های اینترنتی ایجاد شدند. گوگل هم برای شناسایی این سایت ها الگوریتم گورخر خود را منتشر کرد. این رویه کاملا طبیعی به نظر می رسد که با گسترش بازار اینترنتی، تخلفات و بی قانونی ها بیشتر گردد. بنابراین گوگل سعی نمود با انتشار این الگوریتم، فرشگاه هایی که معتبر هستند را به کاریران معرفی نماید. در زیر دو عکس مربوط به نتایج جستجو در دو سال مختلف، در خصوص جستجوی گوشی اندروید یعنی Android phones مشاهده می کنید.

عکس زیر جستجوی Android phones در سال 2011 می باشد.

معرفی الگوریتم گورخر - الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

عکس زیر دقیقا جستجوی همان عبارت در سال 2013 می باشد.

معرفی الگوریتم گورخر - الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

همانطور که مشاهده می کنید، در سال 2011 با جستجوی یک کالا، گوگل در ابتدا تبلیغات فروشگاه ها را نشان می داد. اما در سال 2013 این رویه تغییر کرد. اعتبار سایت نزد گوگل عامل اصلی برای نشان دادن در صدر نتایج شد. همان طور که در عکس سال 2013 مشاهده می کنید، تبلیغات گوگل بعد از نمایش محصولات در ستون سمت راست پایین قرار گرفته است.

مهمترین عوامل برای افزایش اعتبار فروشگاه در الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

اگر شما هم صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، حتما موارد زیر را برای افزایش اعتبار فروشگاه خود رعایت کنید.

  • دارا بودن گواهینامه الکترونیکی SSL
  • داشتن محتوای خوب و قوی
  • طراحی مناسب سایت و دسترسی آسان به محصولات
  • دارا بودن قابلیت مقایسه محصولات با هم
  • پیاده سازی Schema و استفاده از آن برای محصولات
  • اضافه نمودن محتوای ویدیویی از محصولات
  • بخش پشتیبانی و گفتگوی زنده
  • توجه به سرعت بارگذاری صفحات
  • بیان نمودن سیاست های کاری فروشگاه
  • دریافت نماد اعتماد از مراجع زیربط
  • توجه به نظرات کاربران
  • دارا بودن درگاه مستقیم بانکی از چندین بانک
  • لینک سازی داخلی مناسب به محصولات مرتبط
  • عدم استفاده ار لینک های فروش سایر فروشگاه ها
  • حفظ حریم خصوصی مشتریان
  • ارائه آدرس واقعی شرکت در سایت
  • ارسال کالا به مشتری در کمترین زمان ممکن
  • ارائه گارانتی برای محصولات
  • امکان ورود آسان به سایت
  • ارائه روشی برای پیگیری کالای خریداری شده توسط خریدار

نتیجه گیری:

امیدواریم با خواندن این مقاله در آموزش رایگان سئو، کمک شایانی به شما کرده باشیم. در ابتدای مقاله معرفی الگوریتم گورخر گوگل هدف اصلی این الگوریتم را بیان نمودیم. سپس مقایسه ای بین سال 2011 و 2013 نمودیم و تفاوت ها را شرح دادیم. در نهایت معیار های مهم برای این الگوریتم را بر شمردیم. برای خواندن مقالات دیگر آموزش رایکان سئو به لینک زیر مراجعه نمایید.

لینک مقاله: آموزش رایگان سئو در دوره آموزش گام به گام سئو سایت وردپرسی

منبع: searchenginejournal

5/5 (1 رأی)
اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

یک پاسخ بگذارید

avatar
  اشتراک  
مشترک شدن در