معرفی الگوریتم پاندا – الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

معرفی الگوریتم پاندا – الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

این بار در مرجع آموزش سئو، به معرفی یکی دیگر از الگوریتم های مهم گوگل می پردازیم. در مقاله پیش تر از سری آموزش رایگان سئو، به معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل پرداختیم. حال نوبت به معرفی الگوریتم پاندا رسیده است. الگوریتم پاندا گوگل چیست؟ همان طور که می دانید گوگل به عنوان یکی از بزرگ ترین موتورهای جستجوی دنیا، برای رتبه بندی سایت ها و نشان دادن جایگاه واقعی سایت ها، از الگوریتم های مختلفی استفاده می کند. الگوریتم پاندا گوگل یکی از همین الگوریتم های مهم است. اگر تا کنون با الگوریتم های دیگر گوگل آشنا نیستید، مقاله های زیر را مطالعه نمایید.

لینک مقاله: معرفی الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت – قسمت اول

لینک مقاله: آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت – قسمت دوم

معرفی الگوریتم پاندا – الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

تاریخچه الگوریتم پاندا گوگل

این الگوریتم همانند الگوریتم پنگوئن، در 4 نسخه از سال 2011 تا 2014 منتشر شده است. هدف از انتشار این الگوریتم نمایش سایت هایی با محتوای مفید است. به نوعی این الگوریتم با سایت های بی محتوا و کپی کار مبارزه می کند. در فوریه 2011، هنگامی که گوگل برای اولین این الگوریتم را معرفی نمود، بسیاری از سایت ها با افت بازدید شدید مواجه شدند. چون بسیاری از آن ها از طریق روش های سئو کلاه سیاه رتبه خوبی کسب کرده بودند. اما پاندا محور اصلی خود را محتوای مناسب و ارزشمند قرار داد. به همین خاطر است که گفته می شود، هرگز کپی نکنید!

  • الگوریتم پاندای گوگل 1.0 منتشر شده در 24 فوریه 2011
  • الگوریتم پاندای گوگل 2.0 منتشر شده در آوریل  2011
  • الگوریتم پاندای گوگل 2.1 منتشر شده در 10 می 2011
  • الگوریتم پاندای گوگل 2.2 منتشر شده در 16 ژوئن 2011
  • الگوریتم پاندای گوگل 2.3 منتشر شده در 26 جولای 2011
  • الگوریتم پاندای گوگل 2.4 منتشر شده در 16 آگوست 2011
  • الگوریتم پاندای گوگل 2.5 منتشر شده در 28 سپتامبر 2011
  • الگوریتم پاندای گوگل 3.1 منتشر شده در 18 نوامبر 2011
  • الگوریتم پاندای گوگل 3.2 منتشر شده در 18 ژانویه 2012
  • الگوریتم پاندای گوگل 4.0 منتشر شده در 19 می 2014

الگوریتم پاندا گوگل چگونه محتوای کپی شده را تشخیص می دهد؟

در معرفی الگوریتم پاندا، شاید ذهنتان درگیر شده باشد که این الگوریتم چگونه محتوای کپی شده را تشخیص می دهد. گوگل با دسترسی به انتشار مطالب در سرور ها، از تاریخ انتشار آن ها آگاه است. پس زمانی که مطلبی را کپی می کنید، از تاریخ انتشار به راحتی به این موضوع پی می برد. اما این فقط یکی از راه های تشخیص محتوای کپی می باشد. اگر فکر می کنید که با تغییر فعل و فاعل جملات و یا با تغییراتی در جملات، می توانید محتوای جدیدی به نام خود ثبت کنید، سخت در اشتباه هستید. پاندا زرنگ تر از این حرف ها می باشد. پاندا از این تغییرات شما به راحتی گذر می کند و برچسب کپی را به محتوای شما می چسباند.

الگوریتم پاندا گوگل فقط بر روی محتوا نظارت میکند؟

جواب خیر است. این الگوریتم علاوه بر نظارت بر محتوای، به سرعت لود سایت هم حساس است. افزایش نرخ خروج  (افزایش Bounce Rate) یکی دیگر از عواملی می باشد. سعی کنید از برچسب ها یعنی همان Tags بیش از حد استفاده نکنید. تبلیغات زیاد در سایت هم موجب می گردد تا مورد توجه الگوریتم پاندا گوگل قرار بگیرید. از طریق google webmaster خطای های 404 را رفع کنید. خطای های 404 هم از دیگر عوامل موثر بر این الگوریتم می باشد.

چگونه از جریمه الگوریتم پاندا گوگل آگاه شویم؟

این جریمه معمولا با کاهش بازید کننده مطالب شما همراه است. افزایش زمان ایندکس شدن مطالب و کاهش زمان بازدید از پست دیگر نشانه این الگوریتم می باشد. اگر پست شما ایندکس گردید و در صفحه اول بود اما بعد از مدتی جایگاه خود را از دست داد بدانید که مورد توجه پاندا قرار گرفته اید.

نتیجه گیری:

تا اینجا با هدف اصلی این الگوریتم آشنا شدید. تاریخچه این الگوریتم را بیان نمودیم. راه های تشخیص محتوای کپی را توضیح دادیم. سپس دیگر عوامل موثر بر الگوریتم پاندا را شرح دادیم. و در نهایت از جریمه های این الگوریتم صحبت نمودیم. باید تا اینجای مقاله معرفی الگوریتم پاندا – الگوریتم پاندا گوگل چیست؟، نکته ی مهمی را که باید در نظر داشته باشید این است که برای کاربران محتوا تولید کنید، نه برای گوگل. برگ برنده تولید محتوا ارزشمند برای کاربران است. اگر تاکنون مقاله دوره آموزش سئو را مطالعه نکرده اید، به لینک زیر رفته و لیست آموزش های ما را مطالعه فرمایید.

لینک مقاله : آموزش رایگان سئو در دوره آموزش گام به گام سئو سایت وردپرسی

5/5 (1 رأی)
اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

یک پاسخ بگذارید

avatar
  اشتراک  
مشترک شدن در