این بار در مرجع آموزش سئو، به معرفی الگوریتم Page Authority می پردازیم. الگوریتم Page Authority به معنای قدرت صفحه می باشد. این معیار از طریق سایت MOZ سنجیده می شود. در ادامه به صورت کامل این معیار را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تاکنون 6 الگوریتم گوگل را معرفی کرده ایم. اگر مقالات دیگر ما، در خصوص الگوریتم های گوگل را نخوانده اید، بر روی لینک های زیر کلیک کنید.
لینک مقاله: معرفی الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت – قسمت اول
لینک مقاله: آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه سایت – قسمت دوم
فهرست
معرفی الگوریتم Page Authority
Page Authority یا همان PA معیاری است که از طریق سایت MOZ سنجیده می شود. این معیار عددی است بین 0 تا 100. هر چقدر این عدد بیشتر باشد اعتبار آن در موتورهای جستجو بیشتر است. این عدد از طریق داده های جستجو و معیار های دیگر به یک سایت تعلق می گیرد. دریافت امتیاز تا عدد 20 یا 30 به مراتب از امتیاز 70 یا 80 آسان تر است. برای دست یابی به امتیاز بالاتر می بایست معیار های زیادی را رعایت کرد و روند افزایش امتیاز کندتر می باشد. در کنار معرفی الگوریتم Page Authority یا همان قدرت صفحه، معیار دیگری نیز به نام Domain Authority وجود دارد. این معیار که به نام قدرت دامننه و یا DA شناخته می شود شباهت بسیاری به PA دارد. قدرت دامنه هم نیز مانند الگوریتم Page Authority عددی است بین 0 تا 100.
الگوریتم Page Authority و الگوریتم Domain Authority چگونه سنجیده می شوند؟
Page Authority براساس داده های موجود از فهرست وب Mozscape، تعداد لینک، نمرات MozRank و MozTrust و بیش از 40 مورد دیگر تعیین می گردد. این اعداد چون از طریق یک الگوریتم یادگیری ماشین محاسبه می گردند، دائما در حال تغییر می باشند. به همین دلیل این عدد برای هر صفحه از سایت شما متفاوت است. اما Domain Authority نیز عددی ثابت است. برای این که بتوانیم Page Authority را بالا ببریم باید معیار های زیادی را از نظر گوگل در نظر گرفت. یکی از مهم ترین عوامل که در سایت MOZ هم به آن اشاره شده است، لینک سازی خارجی می باشد. هر چه قدر لینک های ورودی به سایت شما و یک صفحه از سایت شما بیشتر باشد اعتبار آن صفحه و در نتیجه سایت شما بیشتر خواهد شد.
بیشتر بخوانید: لینک بیلدینگ خارجی چیست؟ – آموزش لینک سازی خارجی در سایت
چگونه Page Authority و Domain Authority را اندازه گیری کنیم؟
برای بدست آوردن این مشخصه می توان از ابزار هایی که سایت MOZ فراهم کرده است، استفاده کنیم. ابزارهایی مانند MozBar ،Link Explorer و یا خود سایت MOZ می توانیم این شاخص را بدست آوریم. به شما پیشنهاد می کنیم که ابزار MozBar را بر روی مرورگر خود نصب کنید تا به راحتی Page Authority و Domain Authority هر سایتی را بدست آورید. این ابزار علاوه بر نشان دادن اعتبار Page Authority و Domain Authority اطلاعات مفید دیگری برای شما فراهم خواهد کرد. در گذشته گوگل از الگوریتم Page Rank برای امتیاز دهی در نتایج جستجو استفاده می کرد. اما اکنون دیگر این الگوریتم از گوگل منسوخ شده است.
نتیجه گیری
در این دوره از آموزش رایگان سئو سایت به معرفی الگوریتم Page Authority پرداختیم. در ابتدا تعریفی از این معیار گفتیم. سپس به معیار دیگری به نام Domain Authority پرداختیم. روش افزایش اعتبار Page Authority را ذکر کردیم. در نهایت ابزار های سنجش این اعتبار را نام بردیم. بنابراین اگر تا آخر این مقاله را خوانده باشید، متوجه خواهید شد این معیار برای سئو سایت بسیار مهم می باشد. پس همیشه علاوه بر رعایت نکات مهم دیگر در خصوص سئو سایت به این نکته هم توجه داشته باشید که Page Authority و Domain Authority هم مهم است. با آموزش های دیگر ما در دوره آموزش رایگان سئو با ما همراه باشید.
لینک مقاله: آموزش رایگان سئو در دوره آموزش گام به گام سئو سایت وردپرسی