تاثیر الگوریتم RankBrain بر سئو 2018 – الگوریتم رنک برین یا هوش مصنوعی گوگل چیست؟

تاثیر الگوریتم RankBrain بر سئو 2018 – الگوریتم رنک برین یا هوش مصنوعی گوگل چیست؟

در 26 اکتبر سال 2015 گوگل تاثیر الگوریتم RankBrain بر نتایج جستجو را تائید نمود. الگوریتم RankBrain که به عنوان هوش مصنوعی گوگل شناخته می شود، سعی در بهبود رتبه بندی نتایج جستجو دارد. RankBrain با استفاده یادگیری ماشین و رفتار کاربر بهترین نتیجه را به کاربر نشان داده و به طور مستقیم بر روی نتایج سایت ها تاثیر گذار است. الگوریتم‌های یادگیری ماشین، به کامپیوترها امکان می‌دهد که از طریق داده‌ها و آزمایشاتی که انجام می‌دهند، یادگیری در مورد شرایط سیستم بدست آورند و عملکرد خود را به تدریج بهبود دهند. این الگوریتم‌ ها به گوگل کمک می‌کند تا عبارات جستجو را بهتر پردازش کرده و نتایج مناسب تری را به کاربران خود نمایش دهد. اما سوال اصلی این است که RankBrain یا هوش مصنوعی گوگل چگونه این کار را انجام میدهد. در ادامه به صورت کامل این موضوع را برای شما دوست داران وردپرس باران توضیح می دهیم.

الگوریتم RankBrain گوگل چیست؟

RankBrain نام الگوریتمی است که گوگل برای پردازش نتایج از طریق هوش مصنوعی استفاده می کند. این الگوریتم ابتدا در سال 2015 رونمایی شد ولی اکنون در سال 2018 تاثیر این الگوریتم بیش تر از زمان های گذشته است. این الگوریتم از سال 2015 تا 2018 تغییرات مهمی داشت که به نقل از سایت searchengineland در نهایت به عنوان سومین فاکتور مهم برای رنبه بندی سایت ها استفاده می شود. همچنین این الگوریتم بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار می باشد. با یک مثال ساده این موضوع برای شما روشن خواهد شد. الگوریتم مرغ مگس خوار به عنوان الگوریتم جستجوی کلی می باشد. همان طور که یک ماشن دارای موتور می باشد، موتور خود ممکن است از قطعات مختلف ساخته شده باشد، مانند فیلتر روغن، پمپ سوخت، رادیاتور و غیره.بنابراین RankBrain هم بخشی از الگوریتم Hummingbird می باشد.

پیشنهاد برای مطالعه: معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار – الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

هوش مصنوعی گوگل چیست؟

تاثیر الگوریتم RankBrain بر سئو 2018 - الگوریتم رنک برین یا هوش مصنوعی گوگل چیست؟

هوش مصنوعی یا همان Artificial Intelligence چیزی است که در آن کامپیوتر می تواند به اندازه انسان هوشمند باشد. در عمل، هوش مصنوعی برای اشاره به سیستم های کامپیوتری طراحی شده است که برای یادگیری و ایجاد ارتباطات استفاده می شود.  همانطور که در بالا اشاره شد هوش مصنوعی گوگل بعنوان سومین فاکتور در رتبه بندی نتایج شناخته می شود و همچنان بک لینک و محتوا به عنوان سیگنال های قوی تر از RankBrain محسوب می گردند. هوش مصنوعی گوگل از طریق رفتار کاربران در هنگام جستجو تکامل می یابد.

فرض کنید شما در اینترنت کلمه ی “وردپرس” را جستجو می کنید، و از بین نتایج جستجو شده شما سومین سایت را انتخاب کرده و مطالعه می کنید. منظور از این که هوش مصنوعی بر اساس رفتار کاربر رتبه بندی می کند یعنی همین. با توجه به اینکه افراد بیشتری سایت سوم را بر رتبه اول و دوم ترجیح داده اند، پس می تواند نتیجه گیری کند که محتوای سایت سوم در خصوص وردپرس جامع تر و کامل تر است.

الگوریتم رنک برین چگونه رفتار کاربران را تشخیص می دهد؟

همان طور که در بالا گفته شد اصول اصلی الگوریتم RankBrain برای رتبه بندی، رفتار کاربران است. یعنی هوش مصنوعی گوگل از طریق اعمال کاربران در هنگام جستجو تکمیل می گردد. اما چگونه؟ رنک برین با بررسی عواملی چون حساب گوگل، موقعیت کاربر، سیستم عامل و مرورگر متوجه هویت کاربران خود خواهد شد. حال با این فرض، زمانی که کاربر در گوگل جستجو می کند رنک برین بصورت کامل رفتار این کاربر را تا رسیدن به نتیجه دلخواه آنالیز خواهد کرد.

عوامل موثر در سئو 2018 با الگوریتم RankBrain

دو عامل مهمی که مورد توجه الگوریتم رنک برین می باشد، یکی مدت زمان حضور کابر در صفحه از طریق جستجو و دیگری افزایش نرخ کلیک یعنی همان CTR می باشد. هنگامی که کاربر از طریق جستجو وارد یک سایت می شود دو حالت وجود دارد. در حالت اول، کاربر به نتیجه دلخواه نمی رسد و به سراع یک لینک دیگر در جستجو می رود و این روند آنقدر ادامه می یابد تا کاربر به حالت دوم یعنی رسیدن به نتیجه دلخواه برسد. در این حالت کاربر شروع به خواندن مقاله کرده و در نتیجه چند دقیقه در این صفحه می ماند. حال برای بالای بردن نرخ کلیک یا همان CTR می بایست با تعیین عناوین جذاب کاربر را مجاب به کلیک بر روی لینک مورد نظر کنیم. بدین صورت با این دو عامل می توان در سئو 2018 موفق گردید.

الگوریتم رنک برین چگونه درخواست ها را تکمیل می کند؟

یکی دیگر از قابلیت های این الگوریتم تکمیل جستجو ها می باشد. الگوریتم RankBrain با درک معنایی کلمات جستجو شده توسط کاربر، دائما سعی در نمایش بهترین نتیجه را دارد. فرض کنید شما عبارات زیر را جستجو می کنید:

  • کفش خوب کدام است؟
  • کفش اسپرت خوب کجا بخرم؟
  • کفش نایک چگونه است؟
  • کیفیت کفش آدیداس خوب است؟

با توجه به اینکه در بالا هم برای ذکر شد، گوگل تمامی اطلاعات کاربر را شناسایی می کند. پس با توجه سابقه جستجو، گوگل سعی می کند بهترین نتیجه را برای کاربر حول موضوع جستجو شده را نمایش دهد. بنابراین گوگل متوجه خواهد شد که کاربر در جستجوی یک کفش با کیفیت است. پس بهترین جستجوی خود را برای این شخص به نمایش در خواهد آورد.

تاثیر الگوریتم RankBrain بر سئو 2018 - الگوریتم رنک برین یا هوش مصنوعی گوگل چیست؟

نتیجه گیری

در آموزش رایگان سئو، در بخش معرفی الگوریتم های گوگل، به معرفی الگوریتم رنک برین گوگل پرداختیم. ابتدا الگوریتم RankBrain را  تعریف نمودیم. سپس به سراغ تعریف هوش مصنوعی گوگل پرداختیم. معیار های مهم در این الگوریتم را برای شما به صورت کامل توضیح دادیم. مدت زمان حضور کاربر در صفحه از طریق جستجو و CTR، دو عامل مهم برای موفقیت در سئو سال 2018 بر شمره می شود. پس شما هم سعی کنید با ارائه محتوای ارزشمند مخاطبانتان را درگیر کنید تا مدت زمان حضور آن ها در صفحات سایت بالا رود. برای افزایش زمان حضور کاربر در سایت در آینده نزدیک مقاله ای را در وردپرس باران منتشر خواهیم نمود. برای خواندن دیگر مقالات ما در خصوص سئو سایت به لینک زیر مراجعه نمایید.

لینک مقاله: آموزش رایگان سئو در دوره آموزش گام به گام سئو سایت وردپرسی

5/5 (1 رأی)
اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

یک پاسخ بگذارید

avatar
  اشتراک  
مشترک شدن در